De rivier oversteken naar Uruguay – Een reis van Buenos Aires naar Colonia

De Río de la Plata scheidt de uitgestrekte stad Buenos Aires in Argentinië en de schilderachtige stad Colonia del Sacramento in Uruguay. Er zijn slechts 28 nautische mijlen tussen deze twee bestemmingen, maar ze voelen zich werelden uit elkaar.

In de grote evenals de chaotische stad Buenos Aires liep onze taxi een snelweg van 12 rijstroken (ja, 12 rijstroken) af naar de haven waar we een veerboot zouden vangen naar ons 3e Zuid -Amerikaanse land, Uruguay.

Aangekomen in Colonia was als het stappen in een ansichtkaart.

(Mis de onderstaande video niet!)

Er waren zo veel oude voertuigen in Colonia. Dit was absoluut onze favoriet
Nadat we een maand in Buenos Aires hebben doorgebracht, waren we gewend aan hoogrise gebouwen, massieve parken en grote beelden, waarvan veel gebouwd in de Italiaanse renaissance of kunstnouveau-stijl. Bit Colonia is een Portugese nederzetting vanaf 1680. Alle gebouwen hier in de historische buurt zijn zowel laag en kleurrijk, terwijl de straten smal zijn en geplaveid zijn. Er zijn veel afbrokkelende ruïnes en kleine parken om van te genieten.

De stad was ongelooflijk groen.

De bomen bedekten de straten en trottoirs die wat broodnodige schaduw bieden. We vonden het leuk hoe milieuvriendelijke Colonia precies was!
We hebben met deze locatie onmiddellijk “geklikt” sinds hoe gemakkelijk toegankelijk was, evenals precies hoe veel schattige bitcafés en restaurants op de achterste rijstroken stroomden. De sfeer in de oude stad was extreem rustig en ontspannen, evenals we begrepen dat we een fantastische beslissing hadden genomen bij het oversteken van de rivier naar een nieuw land.

Veel mensen kiezen ervoor om een ​​dagtocht naar Colonia te doen, maar we hebben ervoor gekozen om hier drie nachten door te brengen, wat precies was wat we nodig hadden nadat we de drukte en de drukte van de enorme stad Buenos Aires voor een maand hadden weerstaan.

Mis het niet – onze ongebruikelijke soortgelijke verbinding met Buenos Aires

Na het inchecken van onze schilderachtige Posada, met ongeveer 10 kamers, hebben we onze methode naar het dak gebracht en hebben we ongeveer 100 mensen langs de kust van de rivier opgemerkt-zowel zonnebaden als zwemmen. Het gevoel te hebben dat we het misten, evenals omdat het 30 graden buiten was, gooiden we onze badfiten op en gingen een dag in het water uit!

Het uitzicht vanaf het dak van onze Posada

Het inhuren van een fiets is de allerbeste methode om door de stad te omzeilen en om verder te gaan dan de oude stad. Gelukkig had onze Posada gratis fietsen voor het gebruik van gasten, net als we onmiddellijk profiteerden van hun aanbod en reden we op onze ene snelheidsfietsen naar de opgetogen strandgangers.

We kwamen zweterig opdagen en stierven voor een duik in de verfrissende rivier.

Wat we ontdekten was een bewolkte, bruine, ondiepe rivier. Maar gezien het feit dat anderen ervan genoten (en omdat we zo heet waren), hebben we een beslissing genomen om een ​​dip te kiezen. Het maakt niet uit hoe ver we liepen, het water was nooit hoger dan onze knieën.

We knielden neer en gingen er een beetje over om te kopen om onszelf in water te bedekken om te proberen geweldig af te maken. Ik weet zeker dat het eerder de aanblik was!

De rivier ziet er vrij geweldig uit van ver, maar van dichtbij was nog een verhaal
Dat duurde 5 minuten voordat we bereid waren om op te stappen.

De rivier is misschien een beetje een buste geweest, maar de andere locaties die we bezochten en de restaurants waar we in Colonia op aten, raakten het doel.

De oude stenen brug en een deel van de stadsmuur

Er was echt maar één drukke weg die zowel met het historische centrum en de rest vreedzaam en residentieel was.

Doelloos wandelen langs de achterwegen, kwamen we de lokale bevolking tegen die op tuinstoelen voor hun huizen zaten en deelden hun nationale obsessie, maat, met één meer terwijl charmante zwerfhonden door de straten liepen in wenkbrauwen en sommigen zoals (waaruit ze kregen. ons).

We kwamen ook een theatrale uitvoering tegen in het park en Candombe -dansers op straat. We dronken bieren bij de rivier, verkenden de haven, zaten in de pleinen en zagen de unieke sfeer op.

Candombe Dancing wordt ontdekt rond Uruguay tijdens het carnavalseizoen. De dans en drummen komt uit de tijd van de Afrikaanse slavernij.

De enige echte ‘sites’ in Colonia zijn enkele musea, de oude stenen brug en de muur, de vuurtoren en de kerk.

De vuurtoren trok ons ​​oog net zo goed als we onze methode maakten voor de witte pilaar die uit de grond stak. De Río de la Plata was een cruciale rivier voor het transport van goederen, maar veel schepen stortten op – sommige met goud en zilver aan boord. Dus in 1855 werd een beslissing genomen dat een vuurtoren zou worden ontwikkeld om deze kwestie te voorkomen, evenals in 1857 de LiGhthouse heeft voor het eerst zijn licht aangezet.

De vuurtoren in Colonia ontwikkelde zich op de ruïnes van een klooster
Hoewel een fascinerende site en een fantastisch uitkijkpunt over de rivier en de stad, ontdekten we het meest unieke aspect om de plaats van de vuurtoren zelf te zijn. Het staat op de top van afbrokkelende ruïnes van het San Francisco -klooster dat dateert uit de 17e eeuw. Het uitzicht vanaf de bovenkant van de vuurtoren, evenals de wind, waren fantastisch.

We daalden af ​​door de kronkelende trap van de vuurtoren en verschenen in een smalle, geplaveide straat. Bij het opmerken van een abnormaal kleine deur met een beetje indicatie boven de ingang getiteld “Buen Suspiro”, hebben we een beslissing genomen om het te inspecteren.

Het bleek een witte wijnbar te zijn!

Duik met de kleine deuropening naar Buen Suspirro White Wine Bar

Afkomstig uit Buenos Aires, waar we onze geliefde witte wijnwinkel hadden Lo de Joaquin, wisten we niet zeker wat we zouden ontdekken in termen van rode witte wijn in Uruguay. Maar het blijkt dat ze hier een druif verbouwen, Tannat genaamd, waar we nog nooit van hadden gehoord. Deze rode druif heeft een dikke huid en creëert robuuste, volle wijnen … terwijl je je tanden en tong paars kleurt.

Toen we over deze druif hoorden, begrepen we dat we het moesten proberen.

We duiken naar beneden om te voorkomen dat we onze hoofden op de deuropening raken, gingen we naar de bitbar. Het was vaag verlicht, had extreem lage plafonds met oude houten balken, evenals planken vol vlees, kazen en wijnen.

Dit was ons type plaats!

De ober stelde de Maderos 2011 Gran Reserva Tannat voor, wat de allereerste keer was dat de Tannat -druif onze lippen zou raken … maar het zou niet de laatste zijn.

Buen Suspiro is een fantastische witte wijnbar! Als je een kans hebt, zorg er dan voor dat je daarheen gaat

Met een schotel van normale regionale kaas en vlees en een fles tannat, hebben we plezier genomen in onze laatste nacht in Colonia in de slecht verlichte kelder.

Het is niet veel voor ons nodig om met een bestemming te jive. Het enige dat we vereisten is een goede sfeer, een verscheidenheid aan restaurants, cafés en bars, enkele fascinerende sites die erin worden gegooid, evenals natuurlijk vriendelijke mensen. We hebben misschien niet altijd onze tijd in Buenos Aires leuk gevonden, maar het oversteken van de rivier naar Colonia heeft onze reisgeesten echt opgeheven en na drie dagen waren we dolblij om op te stappen en een beetje meer van Uruguay te bekijken.

Bekijk hier onze video van Colonia:

Reiziger tips:

Er zijn veel veerboten die zowel tussen Buenos Aires als Colonia reizen. We boekten met Seacat Colonia en de tickets waren elk 550 Uruguay -pesos ($ 19,40). De reis duurde maar ongeveer een uur.

Taxi’s van de haven naar de oude stadskosten 100 pesos ($ 3,50).

We verbleven in Posada del Flor en vonden het echt leuk. Het ontbijt is inbegrepen, plus een koffie op de middag en snack. Het dak is echt leuk, de ruimtes zijn schoon en comfortabel, gratis fietsen worden aangeboden en de plaats was geweldig. We hebben in het weekend in het hoogseizoen $ 106 / nacht betaald, het is normaal gesproken ongeveer $ 70 / nacht gedurende de week.

Als u betaalt met uw buitenlandse credit score -kaart in Uruguay, in plaats van contant geld, krijgt u 22% korting op de kosten van eten en drank in restaurants, evenals voertuigverhuur! Bovendien zijn hotelruimtes belastingvrij. Dus bij het betalen voor uw restaurantrekening, betaal dan met uw credit score -kaart en de kosten worden geminimaliseerd met 22% (wat de belasting is) – het is een no brainer.

Er zijn een paar busactiviteiten die van Colonia naar Montevideo reizen. Ga de dag ervoor naar de terminal en koop uw ticket. We gingen met Turil en de kosten waren 354 pesos ($ 12,50) / ticket. De reis was 2,5 uur.

Voor geweldige restaurants, inspecteer Cafe La Tasa de Te, Buen Suspiro White Wine Bar evenals Que Lo Pario Mendieta.

Het leuk vinden? Pin het! ?

Disclaimer: Geiten On the Road is een Amazon -partner en ook een filiaal voor sommige andere retailers. Dit geeft aan dat we commissies maken als u op Links op onze blog klikt en bij aankoop van die retailers.